vrijdag 25 mei 2012

Iasi, vroegere hoofdstad van Moldavië


Zit in Iasi. 2500 kilometer van huis tegen de Moldavische grens. Logeer bij pastor Dinu Pop en zijn vrouw en dochter. Hij is vorig jaar met zijn vrouw met de auto naar Libanon geweest om daar de Heer te dienen. Is vanuit Iasi ook 2500 kilometer rijden. Tot Beiroet.

Gisteren is vrachtwagen aangekomen. Met een behoorlijke groep hebben we die uitgeladen. Men is erg blij met de spullen en met een aantal kerken gaan ze de armen er mee verblijden. Helaas heb ik geen foto’s gemaakt.

Mocht 's avonds mijn getuigenis geven in de baptistenkerk hoe ik tot levend geloof ben gekomen. Het gaf heel veel reacties. Positief gelukkig. Er was kerk omdat het hier Hemelvaartsdag was.

Vandaag zijn we hier bijbels wezen weggeven. Ik had een prachtig gesprek met een atheïst. Hij nam de bijbel aan.

Morgen met David en Gari een evangelisch voetbaltoernooi. En ach....wat zijn de mensen hier arm.

Heb vandaag meerdere volwassen kerels in grote afvalcontainers zien kruipen, op zoek naar voedsel.
Kreeg nog een bovenleiding van de tram op m'n voorruit die afgebroken boven de weg hing. Gelukkig bleef de ruit heel. En ik dus ook.

Maar God is goed. Ondanks de enorme armoede wonen hier fijne mensen. Die graag God willen leren kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten